יום שבת, 4 ביוני 2016

יריד השוק היווני/ מסעדת פועה/שוק הפשפשים

גוד מורנינג, יפו
זה היה בוקר מהנה שהרגיש לי כמו קפיצה קטנה לחו״ל, החשמל בשוק היווני, וארוחת בוקר מאוחרת ב"פועה" השלימו זה את זה באופן מושלם.



לשוק היווני הגענו באקראי לאחר שמצאנו רק שם חניה בדרך לפשפשים, מסתבר שכל יום שישי מתקיים באזור שוק צבעוני עם דוכנים של בגדים מאופנה קודמת, תכשיטים, ציורים, רהיטים וחפצי אמנות, ככה בין בתי קפה קטנים ,ד״ר שקשוקה הצוענייה, דוכנים וחנויות הרהיטים, ההרגשה הייתה קלילה משחררת ונעימה.



המלצה שלי אם בא לכם על משהו קטן אל תגידו נקנה אחר כך כי לבסוף מוותרים...

פועה רבי יוחנן 8 שוק הפשפשים:
רצינו לבחון מקום חדש אבל איכשהו נמשכנו למקום הוותיק והיותר מוכר, הקסם של בית הקפה "פועה" נמצא במרפסת הנוחה ובחלל הפנימי שמרגיש כמו בסלון ביתי, יחד עם ריהוט אלטע זאכן הכלים לא אחידים והמלצריות חביבות.
התפריט פשוט ולא יומרני ומנות ארוחת הבוקר אינן כוללות שתייה.
שרון כרגיל פיקחה על ההזמנה, ואני מודה לה על כך גם אם היא שכחה איזה צ׳יסר ערק ליד מנות השוק החביבות. 
תענוג 
הקפה בכוסות זכוכית היה משובח, הוגש בטמפרטורה הנכונה ומוקצף כראוי אל תקלו ראש בזה במיוחד בשעות הלחץ, פילו גבינות מלוחות ותרד (48 שקלים) מלווה בירקות , זיתים ויוגורט היה קריספי טעים וממצא.
מנה לכאורה פשוטה של כרובית מטוגנת בפירורי לחם (34 שקלים), העניקה לי תענוג צרוף של לא פחות מסטיק אנטריקוט משובח, טבלתי את המלכה מרובת הזרועות  במטבלי טחינה שמן זית ולימון,  ונהניתי מהחספוס הצרוב מבחוץ והרכות הנעימה בפנים, הרגשתי כמו צהרים בבית אמא, אצלנו קוראים לזה קאנבטה


קאנבטה
הגיעו לשולחן גם פוקצ׳ה חמה וקריספית בתוספת מטבלים (34 שקלים) סלט ירקות חתוך קטן (38 שקלים) מלפפון, פלפל אדום, בצל יבש, פטרוזיליה, לימון וגרעיני חמנייה מכוסים בטחינה.
ביקשנו וקיבלנו תוספת של ריבת חבושים נהדרת איתה חיסלנו את מה שנשאר מהפוקצ׳ה הטרייה.

לידיעה: לא חייבים להחנות קרוב
לשימור: יריד שמח ומעניין, אוכל פשוט וטוב 
לשיפור: הכיסאות הישנים לא כל כך נוחים
לסיכום: בוקר טוב יפו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה