יום שלישי, 30 ביוני 2015

בית קפה/ קונדיטוריה

קרמה פטיסרי בולונז'רי/מעבר יבוק 5 נחלת יצחק תל אביב

ארוחת בוקר (פושרת), פטריות עשויות בשמן כמהין (פלצני), רק בשביל המאפים והמתוקים הייתי חוזר לשם אפילו ברגל

מקום טרנדי, והרמיזה הפריזאית עושה את העבודה בשישי בבוקר אם לא תקדימו תאלצו לחכות בתור.
בדילמה אם לשבת בחוץ מול השלט של גדעון קוסמטיקה או בפנים כולל העונג להיות קרוב יותר למאפים ולמתוקים ניצחה האפשרות השנייה. למרות שמהות המקום הוא פטיסרי בולונז'רי (מאפים ומתוקים) בפועל התפריט מגוון, ויש בו ארוחות בוקר יצירתיות, פסטות, דגים וסלטים.
הקפוצ'ינו שהיה נחוץ לפיזור סופי של אדי הבירות מהלילה נראה טוב במיוחד שהוא מוקצף ומוגש בכוס זכוכית דקה, חבל רק  שהגיע פושר.

קרואסון מוצנם

א.  בוקר:

כמה  מטבלים ( 22 שקלים), בכוסות זכוכית מיניאטוריות של טחינה ורודה מתוספת של סלק (נחמד), פסטו (פחות ידידותי) עגבניות מיובשות (בינגו),  גבינת שמנת ושמן זית.
בסלסילת הלחמים בלט בהדרו הקרואסון חמאה שהיה חלול ומלטף. מנת הבוקר העיקרית כללה ברוסקטה פטריות וביצת עין (46 שקלים בדיל כולל).
 הברוסקטה מקרואסון מוצנם הייתה טובה, ואת הצל נתנו שילובי פטריות טריות שאמרות להיות מוקפצות  בשמן כמהין וביצת עין עם גירודי פרמז'ן, בתוספת סלט ירוק עם דקורציה של גפרורי סלק. בסופו של דבר מרכבי המנה שאפו לשלמות שהתפוגגה  נוכח העובדה שהמנה הגיעה קרה. ההבטחה להקפיץ את הפטירות בשמן כמהין מעוררת התפעלות, אבל בפועל גם שמן זית איכותי היה מספיק.




קרם שניט

פטיסרי:

מגוון העוגות והקינוחים הם אילו שנותנים למקום את הנגיעה  הקולינרית המגרה, ומתוך המבחר הצבעוני בחרתי את עוגת הנפוליאון, שמוכרת גם כקרם שניט, ובחשבון הופיע כמלפיי.
 אין דרך לאכול קרם שניט מבלי לפרק לה את הצורה,  אבל למי אכפת ,כשמקבלים יחסי גומלין כל כך טובים בין שכבות בצק עלים עשויים מחמאה אפויים נכון במליחות עדינה, יחד עם מילוי של קרם פטיסייר שבעין טובה אפשר לראות בו את זרעי הוניל המיובש שהוסיפו טעם וריח, ויצרו שילוב מושלם והנאה צרופה.
    


בולונז'רי

לשיפור: טמפרטורת האוכל והקפה
לשמור: הפטיסרי בולונז'ר
לידיעה: שרות אדיב ומלטף
לסיכום: אם אין לחם תאכלו עוגות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה