יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

ביסטרו/עוגיס שוק לוינסקי ת"א

בית קפה/קפליקס

                                                       

רחוב מרחביה 4


מה קורה לסמטה עזובה ואלמונית, כאשר נפתחים בה שני  מקומות חדשים ומעוצבים? "דווקא המאפיה של עוגיס הפתיע ולקחה אותנו לתענוגות מתוקים", בקפליקס תוכלו לקבל בנוסף לאווירה מגוון סוגי קפה, ועוגה ירוקה מטריפה.

תענוגות מתוקים

 שישי בבוקר, רחוב מרחביה מתעורר למציאות אחרת!  "לופו דגים", חנות מופלאה ומצוינת, כבר לא לבד, לסמטה האלמונית, בשוק לוניסקי, נוספו : "עוגיס" ביסטרו אמריקאי ישראלי, וסניף נוסף של "קפליקס" בית קפה קטן ואיכותי, שילוב קוסמי זה, יצר חיבור בין תושבי השכונה, וצרכני הדליקטסים שמגיעים לאזור.
הופתענו מהאנרגיות שממלאות את הסמטה האקס חשוכה, זה היה מפתה ומדהים להביט באינטגרציה בין יושבי בית הקפה והביסטרו, שהתענגו בשמש הנעימה תוך קקופוניה של שיחות מזדמנות על עניינים קלילים ולא מחייבים.


סמטה מוארת
עוגיס ביסטרו בר
התפריט במקום פשוט תוך נגיעות ייחודיות ומאפיינים של דינר אמריקאי, מצאנו שם כרוב לבן צלוי עם בוטנים תפוחי עץ ונענע, ברוטב מייפל, צ'ילי ודלורית צרובה עם אפונת שלג צ'ילי קרם קארי וקוקוס.
מכיוון שבשעת בוקר עסקינן בחרנו מתוך תפריט הבראנץ'
את האש בראונס (45 ₪) ארוחת בוקר אמריקאית שהותאמה לטעם הישראלי (ללא נקניקיות או קותלי חזיר), וכללה ביצי עין על מצע של לביבות תפוח אדמה ולצידה גוואקמולי טרי רוטב סלסה בשילוב הנכון בין חריף לחמוץ, שמנת חמוצה וגמבות מוחמצות, תוספת קטנה גדולה של סלט ירקות טריים וגבינת פטה. דווקא המאפייה של המקום הפתיע ולקחה אותנו לתענוגות מתוקים שכללו שתי פרוסות עוגה בחושה בטעמים תפוז ובננה, שבלול בצק שמרים בדבש וקינמון, בתוספת חמאה רוטב אוכמניות וחלה טרייה.
ללא נקניקיות וקותלי חזיר

כיאות למקום עם זיקה ניכרת לארצו של פריים מינסטר אובמה, הוגש קפה פילטר שהחזיר אותי לכמה שנים טובות לאחור בזמנים שבניו יורק לא היה אפשרי להשיג קפה אחר מלבד קפה פילטר דלוח וחסר טעם, בעוגיס הקפה היה דווקא עשיר בטעמים, אבל עד שהמים עברו בפילטר, הקפה התקרר. המלצר החביב הציע להוסיף מים חמים, וגם יידע אותנו שאפשרי שנזמין קפוצ'ינו בבית הקפה ממול.

הקפה, והקפה ממול.....
                                                                
בית קפה/ קפליקס
הסניף החדש והפינתי של קפליקס, הוא עוד קפה שכונתי מעוצב ודינמי, שמשמש אכסניה טובה לסטלנים שרוצים להעביר איזה שעה יפה בנחת או סתם לאילו שזקוקים לאיזה קפה זריז ומעורר.. איכות הקפה והמקצועיות בהכנתו הייתה טובה, אך עקב אי עמידה בלחץ היינו שוב חסרי מזל בכל מה שקשור בטמפרטורה הנכונה של ההגשה. בנוסף אפשר לקבל שם כוס קפה קולומביאני חזק קר ומר, שנמזג היישר מהבקבוקים לסינון בפליטר זכוכית.
 פרוסת עוגת פיסטוק ודובדבן אמרנה (14 ₪) הייתה אות הסיום לעוד בוקר קסום ומיוחד.
עוגת פיסטוק

לשימור: האנרגיות ההתחדשות וחדוות היצירה.
לשיפור: להגיש קפה בטמפרטורה הנכונה.
לידיעה: את עוגיס פתחו גיל כהן ועומר כספי שעשו שנים רבות במסעדות שונות בנוי יורק, גיל הוא גם בוגר בית ספר לקולינריה בנוי יורק והספיק לעבוד במסעדות בעלות כוכבי מישלן.
כהן, כוכבי מישלן
הבראנץ: כולל גם מאפים קפה ושתייה קלה והוא מוגש בשישי שבת בין 10:00 – 16:00
לסיכום: אווירה אוכל טוב קפה וחברים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה