יום רביעי, 23 בספטמבר 2015

חמארה/החמארה של יעוב

החמארה של יעוב/מטלון 42 דרום תל אביב

עושים כבוד לגולדסטאר

האווירה במקום שמחה, הבירה מחבית מצוינת, ומי שלא שמע רכילות מפי גברים שתויים לא שמע רכילות מימיו, ברקע חיים משה שהיה פעם מספר אחד עם הקולות של פיראוס, ובטלווזיה רואים כדורגל אם אתם מחפשים שקט, זה לא המקום.

גברים אחרי העבודה

את הנהנתנות אהבה לאוכל ומשקאות משמחים לקחתי מהבית. בחמארה של יעוב הזיכרונות עולים, בילדותי זה היה די שגרתי שבאים אלינו אורחים במפתיע (למי היה טלפון), ותוך דקות אימי הייתה מסדרת שולחן מזאטים לעילא ולעילא. זיתים שבורים משודרגים בלימון טרי ופלפל חריף, לבנה ביתית, סרדינים עם בצל ולימון, ביצים קשות עם פלפל שחור ומלח, לקרדה או מטיאס ולחם שחור אחיד. אבי יעקב ז"ל, היה תורם את חלקו לשולחן בבקבוק ברנדי שטוק 84 או ערק עלית
המשקה של אבא
בתקופת החגים הוא היה דוחף לטייפ קסטה של פייטני סליחות מבית הכנסת הגדול בירושלים, והבית היה מתמלא באווירה של חודש הסליחות.

כמו בבית

בחמארה של יעוב, הזיכרונות מבית אבא עולים, את המקום הקטן מחזיקים יעוב אורפלי, ובנו אודי שחלוקת העבודה ברורה, על משטח זעיר ומיני כריים יעוב חותך במיומנות סלט ירקות קטן עם הרבה פלפל ירוק חריף שנכנס לאף של הלקוחות, מכין חביתה עם קבנוס, מצלחת במיומנות דגים כבושים, וסוגי גבינה מצרפת וטורקיה, ואיך אפשר בלי גרגירי חומוס חמים פריכים, ומלפפונים ביתיים. בינתיים, אודי חמודי אוסף כוסות ריקות של בירה מהמקפיא, ומוזג בהן גולדסטאר והיינקין מחבית, רוב הלקוחות באזור אוהבים את הבירה שלהם במזיגה איטית עם פחות גז אבל עם קצף סמיך ומגרה, אני מעדיף את הבירה הטרייה והקרה במזיגה מהירה. כל לקוח מקבל צלוחית טחינה ובייגלה מישקפופר מלוח על חשבון הבית.

אהבת חיי

החשבון במחירי ביטוח לאומי

כוס בירה חצי ליטר 22 שקלים,

סלט ירקות גדול 25 שקלים,

מטיאס וירקות חתוכים 30 שקלים.

קטן קטן חריף חריף

לשימור: כמו בבית
לשיפור: איכות הרמקולים
לידיעה: סגור בשבת 
לסיכום: בירה טובה, מזאטים ואווירת שכונה עליזה
מומלץ בשישי בצהריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה