יום שישי, 19 ביוני 2015

מטבח יהודי כשר

מוצ"ש ברג'ינה בתחנה עם סושי של צורי

פלטת דגים מעושנים,סלמון ורוד כמו טוסיק של תינוק וקוקטייל מעניין ואקזוטי

מפגש בלוגרים,בחצר הקסומה של  רג'ינה (מתחם התחנה תל אביב),הולידה שילוב מפרה של בלוגיסטינים חובבי אוכל שנהנים מהפלטפורמה האינטרנטית שמאפשרת לשתף את החברים בחוויות הקולינריות באופן אישי מהיר ונוח.
ההחלטה ללכת דווקא על החלק הדגיגי בתפריט נעמה לי מאד,ככה עלו ובאו מנות נעימות ,פלטת דגים מלוחים מעושנים(56 שקלים),שכללו מטיאס אמיתי כעור עם עצמות בעובי של חוט שנשארות,לאחר שבשר הדג נמס בפה, סלמון ורוד כמו טוסיק של תינוק,פלמידה בשרנית,שהצלפים והירקות החתוכים משתלבים בשמחה,כדי להוסיף מצב רוח בא לי ממש טוב קוקטייל רג'ינה(וודקה,
ראשן,פירות יער ונענע)מתקתק עם מעט מרירות ומנער.


פלטת דגים מלוחים ומעושנים
פיש אנד צ'יפס


קצת מזטים,איקרה לבנה ובצל סגול (33 שקלים) ומנת רחוב משודרגת,פיש אנד ציפס (94 שקלים) שכמובן לא הגיעה עטופה בנייר עיתון,המנה הוכנה בפילה דג דניס טרי,מטוגן בפירורי לחם וביצה בתוספת צ'יפס מתובל ולא מקולף,יופי של מנה.
כתוספת אהבתי את סלט הירקות (44 שקל) שכלל עלי אורגלה,חסה,ירקות שורש רוטב סילאן ולימון.
חבריי התלהבו ממנה שנראתה מזינה,של קוסקוס מוסר ים טרי עם רוטב חריימה פיקנטי (88 שקלים)אודה שקוסקוס הוא אחד מהתבשילים הבודדים שלא עושים לי את זה.

הסושי של צורי ליפשיץ


ברג'ינה החלו במסורת שבכל מוצ"ש,הם מארחים את צורי ליפשיץ שבעגלה ניידת,מכין סושיפיוזן יפני וים תיכוני תוך שהוא מוותר על האצה והאורז לטובת קרקר וונטון (בצק מטוגן דק) ואיטריות שעועית.
הפאנץ הוא ארוחה נעימה,ולא כבדה, שעם האווירה הקסומה,הרוח מהים והאלכוהול עשתה את העבודה.
במיומנות הגיש יצירות שכללו סביצ'ה טונה טרייה (69 שקלים)שחגגה עם אבוקדו,צנונית,עירית,שומשום ורוטב ספייסי מיונז עם אטריות שעועית וקרקרי וונטון.
גם הספייסי סלמון טרטר המשיך בקו המעניין והזורם שבסיכומו של דבר אפשר להגדיר כעוד לילה מוצלח וטעים.

ספייסי טונה 
לסיכום:
אי אפשר שלא לצטט את מאמן הכדורגל דוביד שוויצר ז"ל שיצא לי לשבת איתו באיזה ארוחה או שתיים והיה אומר לשחקנים שלו "אתם יודעים למה הדג בצלחת? כי הוא פתח את הפה."
לשיפור:תפריט הקינוחים.
לשימור:האנרגיות והאווירה הנעימה.


לידיעה בשישי בצהריים יש מסיבה.
צורי ליפשיץ 
יפני וים תיכוני 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה