יום שבת, 23 במאי 2015

שוק התקווה

על גוז'גיז'ה,סלוף וחלות שבת סיור בערב שבת במאפיות נבחרות בשוק.

מאפייה בוכרית/חנוך 52

ממאפייה קטנה ותנורים לוהטים יוצאים מאפים בוכרים מטריפים.

טעמתי שם גוז'גיז'ה ,מאפה בוכרי (עוד גרסה של סמבוסק) ממולא בשר בקר, שומן כבש ובצל. אחרי ביס אחד הבנתי שמדובר בתענוג צרוף,ורצתי לחפש מגבון כדי לנקות את השומן שנזל לי על המכנסיים. בנוסף,יש שם גם ליפיושקה לחם בוכרי עגול וגדול שבמרכזו הוא שקוע ומעוטר. לחם קשה מבחוץ,רך יותר מבפנים ומאד טעים.
אפשר לתפוס שם גם סוג של פיתה ענקית בעובי של דף וקריספית שיכולה לשמש לעיצוב דקורטיבי ומילוי של כל דבר כיד הדמיון.




מרכז הסאלוף/תקווה 1

מאז שהתימנים עשו מבצקים גורמה, במרכז הסאלוף השכילו לעשות מהמקום שלהם מקדש לחובבי הז'אנר והוסיפו עוד קצת דברים ליד.

בסאלוף זה קודם כל אווירה, ובמיוחד בימי שישי בצהריים מתקיימת שם קבלת שבת בסגנון חנהל'ה התבלבלה. ואם זכיתם באיזה כיסא ופינת שולחן תוכלו ליהנות מג'חנון וביצה,שקשוקה או מלווח עשויות במחבתות קטנות,כאשר אחד הבעלים (שלגם כבר מי סופר כמה בירה) מסתובב בין האורחים עם בקבוק אוזו קפוא, ומוזג לכוסות צייסר, שתהרגו אותי אני לא יודע באיזה שלב הן גם עוברות שטיפה. בשעות אלה האינטגרציה בשיאה,ראיתי שם עורך דין ידוע מתחום הכדורגל,צעירים מצפון העירו ואפילו דוגמנית מוכרת לצד הקהל המקומי הותיק.
מומלץ גם  לקחת הביתה מכל הבא ליד סאלוף,לחוח, סחוג וחילבה.





מאפיית ההגנה/דרך ההגנה 76

חלות מהממות לשבת.

שם אפשר לתפוס את הלחם היהודי הקלוע הטוב ביותר שאני מכיר.
כבר מחמישי בלילה מגיעים המוני אנשים לתפוס את החלות המצוינות, שעיקר תפארתם בעובדה שהן לא בצקיות, אוויריות מבפנים וקריספיות מבחוץ. וגם אחרי יום יומיים אפשר עדיין לאכול אותן בהנאה מרובה. בנוסף, שלל דברי מאפה. בשישי בצהריים התור לפיתות הבשרניות והמיוחדות שלהם,מגיע עד לכביש הראשי.
אז אם אתם גם לא בסביבה שווה להגיע.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה